TuleniPasy.cz

Od září 2014 je hlavním informačním webem ke skialpinismu a freeridu v českém jazyce stránka TuleniPasy.cz. Zde budou nadále zveřejňovány obecné informace ke skialpu a zimním horským disciplínám, stejně jako upozornění na zajímavé akce, popřípadě anotace novinek.

Od podzimu 2018 ve zvýšené míře lyžujeme nejenom na lyžích G3 a K2, ale nově také na švýcarských lyžích DOWN.

Rozšířená recenze lavinového batohu Pieps JetForce Tour Rider 24 - první lavinový batoh bez stlačeného plynu

Lavinové nafukovací batohy prožívají v posledních letech obrovský boom a k dobře známým firmám ABS, SnowPulse a BCA přibyl nový významný „hráč“. Firmy Pieps a Black Diamond představily v roce 2014 revoluční řešení lavinového batohu JetForce, kdy je nafukovací vak plněn výkonným ventilátorem napájeným z baterie.

Plně nafouknutý Pieps JetForce, vlevo je patrné odklopený kryt oblasti nad ventilátorem a pod batohem žlutý tříselný popruh
Plně nafouknutý Pieps JetForce, vlevo je patrné odklopený kryt oblasti nad ventilátorem a pod batohem žlutý tříselný popruh (CLICK TO ENLARGE)

Dosavadní plnění lavinových vaků pomocí stlačeného vzduchu je v Evropě dobře známo od firem ABS, SnowPulse a BCA, od nichž tento způsob plnění široce rozšířil díky spolupráci s dalšími výrobci batohů. Se stlačeným vzduchem je spojeno několik nevýhod počínaje různými omezeními při letecké přepravě a konče pouhým jedním odpalem lavinového vaku během výletu. Ventilátor a baterie toto vše mohou vyřešit. Jaké jsou první dojmy z plnění lavinového batohu pomocí ventilátoru? Velmi dobré!

Kontrola nabití baterie – všechny čtyři modré diody svítí
Kontrola nabití baterie – všechny čtyři modré diody svítí (CLICK TO ENLARGE)

Asi každý, kdo se poprvé dozví o využití baterií pro jakékoliv zařízení, jež má dlouhodobě fungovat v teplotách hluboko pod bodem mrazu, propadne oprávněnému pesimismu kvůli obvykle slabé výdrži baterií. Typickým příkladem jsou sočasné tzv. chytré telefony, jejichž baterie na mrazu vydrží řádově několik málo hodin. Pesimismus není v případě JetForce v žádném případě na místě, neboť výrobce garantuje minimální dobu výdrže baterie při počátečním plném nabití minimálně dva týdny provozu při velkých mrazech (denně 8 hodin v mrazu). Tato garantovaná výdrž baterie překračuje 99 % všech výletů na freeride, heliski nebo skialp, což zní výborně!

Baterie Black Diamond nezkoušejte ohřívat v teplotách nad 65°C
Baterie Black Diamond nezkoušejte ohřívat v teplotách nad 65°C (CLICK TO ENLARGE)

Jak se ale říká :* „Důvěřuj, ale prověřuj“. Baterii Pieps JetForce jsem proto nabil a vak při teplotě kolem +20°C třikrát „odpálil“*. Diody detekující nabití baterie ukazovaly po těchto třech odpalech 100 %. Batoh jsem zabalil do igelitového obalu a na 40 hodin vložil do mrazícího boxu s teplotou –20°C, což simulovalo pět dnů plného provozu v pořádné zimě. Čekal jsem, že část diod nebude po tak dlouhé svítit. Svítily všechny a teprve po dalších třech naplněních lavinového vaku kleslo nabití baterie na 75 % (!). Znamená to, že baterie může na jedno nabití vydržet většinu klasické zimní sezóny. Výrobce navíc udává, že baterie by měla vydržet alespoň pět set nabití, což přesahuje desetileté předpokládané použití.

Do přední kapsy Pieps JetForce se vleze komplet lavionvá výbava, lékárnička a další věci
Do přední kapsy Pieps JetForce se vleze komplet lavionvá výbava, lékárnička a další věci (CLICK TO ENLARGE)

Celý článek je na: TuleniPasy.cz – Rozšířená recenze lavinového batohu Pieps JetForce Tour Rider 24 – první lavinový batoh bez stlačeného plynu

Podobné články

Komentář

Pište prosím slušně, s diakritikou a k věci. Dodržujte pravidla a využijte možnosti formátování uvedená pod formulářem.

 

Pravidla a možnosti formátování

  • Nepoužívejte HTML značky, blog podporuje sexy formátování texy. Například nový odstavec získáte 2x odřádkováním, citace započněte znakem ">", odkaz: "text odkazu":odkaz, **tučně**, *kurzíva*
  • Adresy začínající na http:// budou automaticky převedeny na odkazy
  • Jediné dvě povinné položky formuláře jsou Jméno a zpráva
  • Na předchozí komentáře odkazujte zápisem [2]
|
 

Hledání na webu

Co se chystá

Setkání skialpinistů

Důležité

Významné výlety

Poslední odkazy

Poslední komentáře

Naše kopce na summitpost.org