První květnovou sobotu na horském kole za dalším vrcholem VKV – Královec (655 m)

Předpověď počasí na sobotu 6. 5. 2017 slibovala polojasné a teplé počasí. Pro ještě větší nahřátí se na slunci nezbývalo než vyrazit na nejjižnější vrchol VKV 2017 – vrchol s rozhlednou nad Valašskými Klobouky Královec (655 m).

Louky za Lužnou nemají chybu

Na stránkách VKV je Trasa na Královec (655 m) jediná smysluplná pro výjezd nahoru. Jinou možností je sjet po zelené turistické značce od vrcholu Ploštín (739 m). Dostat se k začátku výjezdu na Královec je celkem jednoduché – od Vsetína se jede proti toku Seninky. První část z Ústí se jede po hlavní silnici na začátek Valašské Polanky, kde se před mostem odbočuje doleva na vedlejší silnice a stezky Valašskou Polankou.

Na břehu Senice - místy zarosteno
Na břehu Senice – místy zarosteno

Po průjezdu Valašskou Polankou se pokračuje po stejném břehu i přes Lužnou. V Lužné je možná vhodné najet na hlavní silnici, protože pokračování na stejném břehu může skončit I pěším průstupem rozsáhlým kopřivištěm a případně výstupem k železniční trati (to se povedlo mě). Po hlavní silnici se dojede do Horního Lidče, odkud se mírně stoupá vyhlídkovou cestou do Lačnova.

Z Horního Lidče do Lačnova jsou krásné louky po obou stranách silnice
Z Horního Lidče do Lačnova jsou krásné louky po obou stranách silnice

Vyhlídky nad Lačnovem

Nad Lačnovem jsou krásné vyhlídky do širokého okolí. V lese Březí stojí za to kousek odbočit k památníku připomínajícímu popravu slovenských partyzánů koncem války. Po výjezdu z lesa je ze Suchého vrchu (502 m) povedený výhled na CHKO Bílé Karpaty, stejně jako na Valašské Klobouky. Sjezd do Valašských Klobouk je sice krátký, ale povedený. Po průjezdu městem směrem na Brumov se pokračuje kousek podél potoka Brumovka až po místní pilu, u níž je odbočka do kopců.

Výhled na Lačnov od kostela

Na VKV vrchol s rozhlednou Královec (655 m)

Po misty trochu rozbité (někde je ale take nový asfalt!) asfaltové silnici je to 3,5 kilometru do “rekreačního střediska Královec (630 m). Odtud je to už jenom půl kilometru lesní cestou k rozhledně. Rozhledna je celodřevěná a nabízí krásný výhled do tří stran. Cestou od rozhledny je vhodné se občerstvi v RS Královec –vaří dobře a nealko pivo je ideálně vychlazené.

Směr CHKO Bílé Karpaty

Od RS Královec je možné pokračovat hřebenovkou po zelené turistické značce směrem na Ploštín (739 m). Až po vysílač je cesta šotolinová, za ním už jen lesní. Lesní cesta by byla v pohodě, nebýt toho, že ji rozjezdil někdo s buldozerem a pár lidí s motorkama. Pod vrcholem Lázy (737 m) vede hřebenovka dál pod Kyjanice (770 m) a z lesa vyjíždí na louku pod vrcholem Požár (792 m). Odtud jsou dvě možnosti sjezdu do Študlova. Buď dojet k bodu záchrany VS 041 a od něj po šotolině po cyklostezce 5059 na sever. Druhou variantou – částečně se jedná o pěší sestup – je po zelené turistické značce na Študlov.

Kostel v Lačnově je pěkně nad obcí
Kostel v Lačnově je pěkně nad obcí

Po Hornolidečské magistrále na Čubův kopec (720 m) s rozhlednou

Po průjezdu Študlovem stačí odbočit doprava a nastoupat na předěl mezi Študlovem a Střelnou. Po krátkém sjezdu do Střelné začíná opět stoupání – po červené turistické značce a zároveň** NS Javornický hřeben. Urozcestníku Střelenský vrch je psotavená zvonice s krásným výhledem na Střelnou a zářez hlavní železniční tratě na Slovensko. **Čubův kopec není úplně ideální cyklistický vrchol, a tak kus cesty kolo tlačím.

Památník dvanácti popravených nacisty v lese Březina
Památník dvanácti popravených nacisty v lese Březina

Rozhledna doznala od svého vzniku v roce 1987 řady změn. Aktuálně je v dolní části opláštěná. Pozoruhodné v porovnání s většinou rozhleden v České republice je to, že nikde není cedule upozorňující na dotaci EU. Sjezd od rozhledny byl celkem na pohodu, jen misty bylo bahno. Kolem Kobzovy lípy jsem dojel na hlavní silnici a po ní do Valašské Senice.

To žluté není kupodivu řepka olejka, ale jen pampelišky

Z Valašské Senice do bahniště

Po odbočení na žlutou turistickou značku směr Skaličí začalo opět stoupání. A k němu se nově přidal i déšť. U Juráňů jsem slezl z kola a kus jej tlačil. Subjektivně nejhorší tzv. turistický úsek v celé České republice je oblast mezi Skaličí a sedlem (rozcestí) Radošov – jsou tu souběžně vedené červená a modrá turistická značka, kromě toho NS Javornický hřeben a ještě Hornolidečská magistrála. Realita? Bahniště, bahniště, rozjěžděné bahniště. Když už jsem se pěšky dostal k Radošovu, tak byl problem vůbec přejít k rozcestníku – viz foto. Úplně rozježděné a rozbahněné to bylo i dál po modré značce do Zděchova. Naštěstí tam byla možnost pěšího sestupu souběžné s bahništěm.

Ze Suchého vrchu (502 m) do Valašských Klobouk
Ze Suchého vrchu (502 m) do Valašských Klobouk

Od Zděchova je to po asfaltu do Huslenek už na pohodu. Po napojení na cyklostezku Bečva je dojezd na Vsetín už rychlý.

Celkově podle mapy.cz

Z rozhledny Královec směr Valašské Klobouky

RS Královec - dobré občerstvení
RS Královec – dobré občerstvení

Čím dál tím častěji je nejenom na hřebenech vidět aktivity různých likvidátorů lesního porostu

Sjezd do Študlova po louce, cesta byla rozjěžděná

Do Střelné je to už jenom kousek

Střelná z druhé strany - od zvonice
Střelná z druhé strany – od zvonice

Rozhledna na Čubově kopci

Výhled z rozhledny na Čubově kopci
Výhled z rozhledny na Čubově kopci

Mraky z Čubova kopce
Mraky z Čubova kopce

Od víkendu v roce 2003 se koupaliště ve Valašské Senici trochu změnilo
Od víkendu v roce 2003 se koupaliště ve Valašské Senici trochu změnilo

Turistická stezka Skaličí - Radošov
Turistická stezka Skaličí – Radošov

Trochu zapeklitá otázka - jak se dostat přes bahniště k rozcestníku?
Trochu zapeklitá otázka – jak se dostat přes bahniště k rozcestníku?

Modrá turistická značka z rozcestí Radošov do Zděchova - paráda!
Modrá turistická značka z rozcestí Radošov do Zděchova – paráda!